Звіт про результати технічного розслідування дорожньо-транспортної пригоди, що сталася 10.08.2018 о 14 год. 34 хв. на 329 км. + 550 м. а/д М-18 «Харків – Сімферополь», за участю вантажного автомобіля КАМАЗ 65117-010-62 та автобуса «MERCEDES SPRINTER 312D», внаслідок якої загинуло 6 пасажирів автобуса та 16 осіб отримали тілесні ушкодження (водій автобуса та 15 пасажирів)
У відповідності до Порядку технічного розслідування дорожньо-транспортних пригод, катастроф, аварій на автомобільному та міському електричному (трамвай, тролейбус) транспорті, затвердженого наказом Міністерства інфраструктури України 23.06.2015 № 231, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 09.07.2015 за № 818/27263, наказом Укртрансбезпеки від 13.08.2018 № 693 створено Комісію та проведено технічне розслідування обставин та причин дорожньо-транспортної пригоди, що сталася 10.08.2018 о 14 год. 34 хв. на 329 км. + 550 м. а/д М-18 «Харків – Сімферополь», за участю вантажного автомобіля КАМАЗ 65117-010-62 та автобуса «MERCEDES SPRINTER 312D», внаслідок якої загинуло 6 пасажирів автобуса та 16 осіб отримали тілесні ушкодження (водій автобуса та 15 пасажирів).
До складу комісії увійшли представники Укртрансбезпеки, Укравтодору, ДП «ДЕРЖАВТОТРАНСНДІПРОЕКТ». Комісією проведено технічне розслідування та встановлено наступне.
Водій автомобіля КАМАЗ 65117-010-62, рухаючись за напрямком з півночі на південь а/д М-18 «Харків – Сімферополь», не впорався з керуванням, виїхав на смугу зустрічного руху, де скоїв зіткнення з автобусом «MERCEDES SPRINTER 312D», водій якого рухався по маршруту «смт. Кирилівка – смт. Кушугум».
Відповідно до товарно-транспортної накладної та наказу про відрядження водій КАМАЗА 65117-010-62 без обладнаного діючим та повіреним тахографом здійснював вантажні перевезення за маршрутом «м. Дружківка – м. Енергодар».
Підтвердження щодо технічної несправності вантажного автомобіля КАМАЗ 65117-010-62 не встановлено, а робочий час водія складав понад 7 год.
Водій автобуса «MERCEDES SPRINTER 312D», пройшовши медичний огляд та перевірку технічного стану КТЗ, відправився для здійснення перевезення пасажирів за маршрутом «смт. Кирилівка – смт. Кушугум» в режимі нерегулярних перевезень, відстанню близько 200 км без оформленого належним чином Інформаційного листа щодо здійснення нерегулярних перевезень пасажирів, а саме: без списку пасажирів та їх страхування.
На момент ДТП у салоні автобуса перебувало понад норми пасажирів, що передбачено технічною характеристикою, а робочий час водія складав більше 9 годин.
Крім того, за тиждень до даного ДТП на автобус «MERCEDES SPRINTER 312D», 03.08.2018 складено акт проведення перевірки дотримання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, а саме: автобус «MERCEDES SPRINTER 312D» здійснював нерегулярні перевезення пасажирів за маршрутом «Балабине – Кирилівка – Балабине» без тахокарти та без страхування пасажирів, за результатами даного розгляду застосовано адміністративно-господарський штраф. Даний факт свідчить про системні порушення транспортного законодавства перевізником.
Комісією встановлено, що основною причиною скоєння дорожньо-транспортної пригоди є порушення водієм автомобіля КАМАЗ 65117-010-62, Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10.10.2013 № 1306 (далі – Правила), а саме:
пункту 13.1 Правил, водій залежно від швидкості руху, дорожньої обстановки, і стану транспортного засобу повинен дотримувати безпечної дистанції та безпечного інтервалу.
Супутніми причинами, що могли вплинути на виникнення ДТП і тяжкість його наслідків є порушення або невиконання:
1) порушено ст. 17 Закону України «Про автомобільний транспорт», персонал автомобільного транспорту не відповідає визначеним законодавством вимогам, зокрема, не має необхідний рівень професійної кваліфікації (директор та начальник відділу організації безпеки дорожнього руху).
2) порушено ст. 18 Закону України «Про автомобільний транспорт», де зазначено, що з метою організації безпечної праці та ефективного контролю за роботою водіїв транспортних засобів автомобільні перевізники зобов'язані:
- організовувати роботу водіїв транспортних засобів, режими їх праці та відпочинку відповідно до вимог законодавства України;
- здійснювати заходи, спрямовані на забезпечення безпеки дорожнього руху;
- контроль за роботою водіїв транспортних засобів має забезпечувати належне виконання покладених на них обов'язків і включає організацію перевірок режимів їх праці та відпочинку, а також виконання водіями транспортних засобів вимог цього Закону та законодавства про працю.
3) територія, виробничі і допоміжні приміщення, площадки і приміщення для зберігання, технічного обслуговування і ремонту транспортних засобів, споруди на підприємстві не відповідають вимогам розділу ІІІ Правил охорони праці, затверджені наказом МНС України від 09.07.2012 № 964, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.08.2012 за № 1299/21611.
4) порушено п. 3.2. Порядку проведення інструктажів та стажування водіїв колісних транспортних засобів, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв'язку України від 05.08.2008 № 975, допущено до керування КТЗ, який не пройшов стажування з практичного керування на відповідному транспортному засобі не менше 30 годин.
5) недотримано вимоги Положення про обов'язкове особисте страхування від нещасних випадків на транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.08.1996 № 959, не забезпечено обов’язкове страхування пасажирів від нещасних випадків на транспорті.
/ Діяльність / Безпека на транспорті / Інформація про ДТП / резонансні ДТП, аварії, катастрофи / у 2018 році /...