Організація співдружності залізниць

Описание: osjd.jpgОРГАНІЗАЦІЯ СПІВДРУЖНОСТІ ЗАЛІЗНИЦЬ (ОСЗ)

ОСЗ є міжнародною організацією, створеною на нараді міністрів залізничного транспорту 28 червня 1956 року в м. Софія (Республіка Болгарія).

У роботі ОСЗ як міжурядової організації беруть участь 28 країн: Азербайджан, Албанія, Ісламська Республіка Афганістан, Білорусь, Болгарія, Угорщина, В'єтнам, Грузія, Іран, Казахстан, Китай, КНДР, Куба, Киргизстан, Латвія, Литва, Молдова, Монголія, Польща, Росія, Румунія, Словаччина, Таджикистан, Туркменістан, Узбекистан, Україна, Чехія та Естонія. Крім того, в якості спостерігачів в ОСЗ беруть участь Німецька, Французька, Грецька, Фінська, Сербська залізниці.

Основними питаннями діяльності ОСЗ є:

  • створення передумов і співробітництво при здійсненні міжнародних залізничних перевезень між країнами Європи й Азії, включаючи комбіновані перевезення;
  • співробітництво з проблем, пов'язаних із транспортною політикою, правовими і екологічним аспектами залізничного транспорту;
  • ведення Угоди про міжнародне пасажирське сполучення (УМПС), Угоди про міжнародне залізничне вантажне сполучення (УМВС), договору про Правила користування вагонами в міжнародному сполученні (ПКВ), договору про Міжнародний залізничний пасажирський тариф (МПТ), договору про Єдиний транзитний тариф (ЄТТ), договору про Правила розрахунків за перевезення в міжнародному пасажирському і вантажному сполученнях і інших правових документів, пов'язаних із міжнародними перевезеннями;
  • формування загальних принципів єдиного міжнародного транспортного права;
  • розвиток співробітництва по вдосконалюванню правил експлуатації і технічних умов, а також модернізації ліній, на яких здійснюються міжнародні перевезення;
  • вирішення економічних проблем міжнародного співробітництва залізниць країн - членів ОСЗ;
  • співробітництво з іншими міжнародними організаціями, що займаються питаннями залізничного транспорту і комбінованих перевезень.

Україна стала учасницею ОСЗ в червні 1992 року. Участь України в ОСЗ має безумовно позитивні наслідки і є необхідною умовою інтеграції залізничного транспорту України в транспортну систему Європи і Азії.

 

Назад