ЄВРОПЕЙСЬКА ЕКОНОМІЧНА КОМІСІЯ ООН - це одна з п'яти регіональних комісій Організації Об'єднаних Націй. Вона була заснована в 1947 році Економічною і Соціальною Радою ООН з метою розвитку економічної діяльності і зміцнення економічних зв'язків усередині регіону ЄЭК ООН і між цим регіоном і рештою світу.
Організація налічує 56 держав-членів. Разом з країнами-членами ЄС до складу організації входять інші європейські країни, країни СНД, країни Північної Америки.
Україна є членом ЄЭК ООН з 28 березня 1947 року.
Секретаріат та Штаб-квартира ЄЕК ООН знаходиться в Женеві (Швейцарія).
У ЕЭК ООН є сім секторальних комітетів і Конференція європейських статистиків.
Комітет з внутрішнього транспорту (КВТ) є галузевим комітетом ЄЕК ООН з питань співробітництва в області внутрішнього транспорту, а саме автомобільного, залізничного та внутрішніх водних шляхів, а також мультимодальних і комбінованих перевезень. Сюди також входять питання перевезення особливих вантажів, таких як небезпечні вантажі або швидкопсувні продукти харчування. Метою роботи КВТ є підвищення конкурентоспроможності, безпеки та енергоефективності транспортного сектора. У той же час вона спрямована на зменшення негативного впливу транспортної діяльності на навколишнє середовище і ефективне сприяння сталому розвитку.
Складається з 10 робочих груп та всесвітнього форуму для узгодження правил в галузі транспортних засобів (WP.29)
• Робоча група з автомобільного транспорту (SC.1)
• Робоча група із залізничного транспорту (SC.2)
• Робоча група з внутрішнього водного транспорту (SC.3)
• Робоча група з перевезень небезпечних вантажів (WP.15)
• Робоча група з безпеки дорожнього руху (WP.1)
• Робоча група з комбінованих перевезень (WP.24)
• Робоча група з митних питань, пов'язаних з транспортом (WP.30)
• Робоча група з перевезень швидкопсувних харчових продуктів (WP.11)
• Робоча група з тенденцій т економіці транспорту (WP.5)
• Робоча група за статистикою транспорту (WP.6)
Основними робочими групами, питання яких відносяться до компетенції Державної служби України з безпеки на транспорті, є:
Робоча група з автомобільного транспорту (SC.1)
Робоча група з автомобільного транспорту (SC.1) сприяє полегшенню і розвитку міжнародних перевезень автомобільним транспортом (вантажів і пасажирів) шляхом гармонізації та спрощення правил і вимог перевезень. З цією метою Робоча група SC.1 розробляє, адмініструє і вносить поправки в ряд відповідних правових документів. Крім того, SC.1 є вищим органом по відношенню до груп технічних експертів, що працюють в області правил цифрового тахографа та автобусних пасажирських перевезень.
Робоча група із залізничного транспорту (SC2)
Метою Робочої групи із залізничного транспорту (SC2) є сприяння розвитку залізничного транспорту в державах-членах ЄЕК ООН та забезпечення його економічної ефективності та екологічної стійкості, включаючи питання створення загальноєвропейських стандартів залізничної інфраструктури, розвитку транс'європейської мережі залізниць, безпеки залізничного транспорту і тунелів та доступності залізничного транспорту для пасажирів.
Робоча група з внутрішнього водного транспорту (SC 3)
Робоча група з внутрішнього водного транспорту SC 3 вирішує технічні і правові питання в галузі внутрішнього водного транспорту, зокрема щодо загальноєвропейських масштабів внутрішніх водних шляхів і портів, інтермодальних зв'язків, які стануть частиною сучасних перевезень, суміжних проблем (перевезення небезпечних вантажів, охорона навколишнього середовища, питання охорони), а також міжнародних документів, що містять загальні правила, стандарти і показники в цій сфері.
Робоча група з перевезень небезпечних вантажів (WP.15)
Правила, вироблені Робочою групою з перевезень небезпечних вантажів, містять основні приписи з безпечного перевезення небезпечних вантажів автомобільним, залізничним, внутрішнім водним, морським або повітряним транспортом. Ці приписи містять класифікацію небезпечних вантажів при їх перевезенні, виходячи з характеру їх потенційних ризиків і умов пакування та маркування. Вони служать основою для правових документів, які регулюють перевезення таких вантажів різними видами транспорту, включаючи ДОПНВ та ВОПНВ.