ЄВРОПЕЙСЬКА ОРГАНІЗАЦІЯ ДОРОЖНЬОГО КОНТРОЛЮ EURO CONTROLE ROUTE (ECR)
Організація ECR була створена чотирма Міністрами транспорту країн Бенілюксу та Франції, а також їхніми інспекційними службами з метою ефективної співпраці у здійсненні контрольних заходів при перевезенні вантажів і пасажирів автомобільним транспортом.
ECR об’єднує європейські організації дорожнього контролю, основною метою якої є підвищення безпеки дорожнього руху, гармонізація процедури контролю, обмін досвідом та практичними навичками, дотримання автотранспортного законодавства і сприяння чесної конкуренції.
У той час, коли в усіх країнах Європейського Союзу впроваджуються процеси лібералізації у транспортному секторі та вільне переміщення транспортних засобів, інспекційні служби не можуть залишатись в ізоляції поза їх межами.
Започаткування діяльності ECR – 1999-2000 рр.
У 1994 році країни Бенілюксу виявили бажання організувати сумісну діяльність у сфері контролю на автомобільному транспорті. До робочої групи, що була створена для досягнення зазначеної мети, у 1997 році приєдналась Франція, і тому вже чотири країни вирішили суттєво посилити свою співпрацю в цій сфері.
Основна мета полягала у забезпеченні здійснення постійних заходів з чіткими цілями. Тому 5 жовтня 1999 року чотири міністри, відповідальні за транспорт, на засіданні Ради з питань Транспорту, підписали адміністративну угоду про створення Euro Controle Route (ECR).
Головною метою цієї адміністративної угоди стало створення та підтримка високого рівня безпеки на транспорті у зв’язку з використанням (як за власний рахунок, так і за рахунок інших) автомобільних транспортних засобів в Європі.
Крім того, нормами адміністративної угоди передбачається:
- впровадження регулярного та надійного обміну інформацією;
- розробка та реалізація спільних і скоординованих заходів серед країн-учасниць і з іншими зацікавленими сторонами, шляхом оптимального використання наявних технологій;
- організація спільних навчальних програм для інспекційних органів та заохочення транскордонних обмінів досвідом;
- розробка єдиної процедури контролю;
- розробка єдиного стандарту для обладнання, в тому числі заохочення спільних технологічних розробок;
- введення постійних консультацій щодо ситуації у відповідній сфері та підготовки пропозицій і рекомендацій.
Підвищення безпеки дорожнього руху в Європі на основі співробітництва та гармонізації є головним покликанням ECR.
Euro Controle Route (ECR): обмін досвідом та кращі практики – 2001 рік.
З метою заснування ефективного обміну даними, ноу-хау і передовим досвідом, щороку ECR організовує ряд двосторонніх і багатосторонніх обмінів. Інспектори з різних країн-членів запрошуються на тижневі заходи до однієї з країн, де вони беруть участь у перевірках, і через демонстраційні заходи, мають можливість ознайомитися з організацією та правилами, які є специфічними для приймаючої країни.
Інспектори працюють у невеликих групах за конкретною тематикою і, таким чином, діляться своїм досвідом.
Паралельно з цією програмою обміну, ECR також представила програму акомпанементу, що дозволяє запрошеним інспекторам спостерігати за їхніми колегами з приймаючої країни у здійсненні своєї повсякденної діяльності протягом двох тижнів. Зазначені заходи також допомагають у проведенні рейдових перевірок на дорогах, що у свою чергу надає їм можливість ретельно оглянути крупним планом вид реалізованих процедур.
Мета цих обмінів подвійна: отримання кращого розуміння процедур контролю приймаючої країни, і заснування платформи для обміну досвідом.
У 2008 році було прийнято рішення розширити програму навчання та впровадити нову концепцію багатостороннього обміну, конференцію середнього менеджменту. Ідея полягає в тому, щоб включити працівників середньої ланки управління до цільової аудиторії з питань обміну, для того, щоб створити простір, де досвід і кращі практики можуть бути спільними для користування.
У 2001 році до організації приєднались такі країни, як: Німеччина (квітень 2001) та Ірландія (жовтень 2001 року).
Euro Controle Route (ECR): розширення – 2002 рік.
2002 рік став періодом безперервного розширення. Після Німеччини та Ірландії настала черга для приєднання до ECR Великобританії та Іспанії (у квітні та липні 2002 року, відповідно).
Розширенню ECR значно сприяла його досить гнучка процедура приєднання. Будь-яка країна член-Європейського Союзу, яка серйозно зацікавлена у співпраці в галузі контролю на автомобільному транспорті, може приєднатися ECR.
За бажанням, країна-кандидат спочатку може отримати статус спостерігача терміном не більше ніж на 12 місяців. Згодом, після схвалення Керівним комітетом, країна-кандидат вживає заходів, які необхідні, щоб її міністр транспорту підписав протокол про приєднання, який потім також підписується міністром транспорту тієї країни, що є головуючою на той момент в ECR.
Протокол неускладнений та прозорий: це означає, що нова країна дотримується всього, що викладено в адміністративному документі.
У ході цього другого періоду, країна як і раніше є спостерігачем, але бере участь у всіх заходах ECR.
Тижні скоординованих перевірок та обміну даними – 2003 рік.
ECR нині має три робочі групи, на яких експерти з різних країн працюють за наступними темами: навчання, узгодження, організація скоординованих перевірок та обміну інформацією.
Ці скоординовані тижневі перевірки, введені ЄС, організовані робочою групою OPSED (операції та обмін даними). Вони концентруються на конкретних темах, таких як: режим праці та відпочинку, перевантаження, правильне кріплення вантажів, перевезення небезпечних вантажів, і так далі.
Цільовими є транспортні засоби, що підозрюються в порушенні правил, які відповідають обраній темі.
Враховуючи зростання кількості вантажних транспортних засобів та автобусів, які використовуються на європейських автострадах, необхідно координувати перевірки для підвищення ефективності таких перевезень, тому більш 100 000 транспортних засобів перевіряються щороку протягом цих тижнів.
Дані, зібрані в ході цих перевірок аналізуються робочою групою для того, щоб адаптувати інспекційні заходи та інформувати Європейську комісію.
Транспортний контроль та поліція: спільна робота з підвищення безпеки дорожнього руху – 2004 рік.
ECR завжди підкреслював важливість співробітництва. Не тільки серед власних, але й з іншими організаціями, особливо тих, хто безпосередньо бере участь у забезпеченні безпеки дорожнього руху.
У 2004 році, через п'ять років після створення, ECR розпочав співпрацю з TISPOL, європейською організацією з питань дорожнього руху.
Ці дві організації співпрацювали протягом декількох тижнів координованих перевірок та спільно організованих навчальних занять.
Щороку, ECR бере участь у семінарі, присвяченому питанням безпеки дорожнього руху в школі поліції, що сприяло успішній координованій співпраці. Ці навчальні курси виявилися надзвичайно корисними.
Співпраця з TISPOL була посилена протягом наступних років.
Згодом спільно розроблено важливий проект, а саме: робочу групу TWG (Tacho Web Group), що складається з представників TISPOL і ECR, чия роль полягає в роботі щодо виявлення шахрайських дій з тахографом, і, зокрема про нові форми шахрайства за участю цифрового тахографа.
У результаті діяльності цієї групи спільно ECR і TISPOL розроблено досить важливий документ - керівництво по шахрайствам з тахографами.
Ця документація часто вельми технічна і тому важливо регулярно оновлювати зібрану інформації. Сайт, присвячений шахрайствам з цифровими тахографами, розміщується TISPOL, але ці дві організації ECR і TISPOL мають доступ до нього на однакових умовах.
Euro Controle Route (ECR): співпраця з іншими організаціями – 2005 рік.
ECR також налагоджує відносини з іншими організаціями, які прагнуть поліпшити безпеку дорожнього руху в Європі.
CITA (International Motor Vehicle Inspection Committee) та ECR працюють разом з 2005 року у сфері безпеки дорожнього руху шляхом обміну інформацією з різних тем, зокрема, про стандарти і кращі практики щодо технічних оглядів транспортних засобів на дорогах.
IRU (International Road Transport Union) є міжнародною організацією, що захищає інтереси галузі автомобільного транспорту у всьому світі. Важливо, що ці дві організації консультуються один з одним і співпрацюють з метою полегшення автомобільних перевезень в Європі.
CORTE (Confederation of Organisations in Road Transport Enforcement) об'єднує і координує досвід європейського рівня з усіх питань, пов'язаних з автомобільним транспортом. CORTE фокусується на правовому аспекті управління безпекою дорожнього руху, в той час як ECR концентрується на його реалізації.
Безпека на автомобільному транспорті: європейський пріоритет – 2006 рік.
Досить швидко стало зрозуміло, що, якщо хтось хоче домогтися справжньої загальноєвропейської тенденції у поліпшенні безпеки дорожнього руху, важливо співпрацювати з європейськими інститутами, зокрема з Європейською Комісією.
Всі держави-члени в індивідуальному порядку представлені в робочих групах Європейської комісії, члени ECR обговорюють ці питання для того, щоб допомогти правильно зрозуміти проблеми, з якими можна зіткнутися при управлінні дорожньо-транспортними послугами.
Протягом багатьох років, ряд ініціатив, розроблених робочими групами ECR були прийняті Комісією: класифікація злочинів, розвиток балів ризику тощо.
Крім того, в рамках Робочої групи з питань гармонізації, ECR прагне прийняти усі свої матеріали, із змінами, директиви комісій. Це не тільки сприяє тому, що різні держави-члени не мають багато роботи з адаптації, але й надає можливість розвивати загальне єдине тлумачення директив і законів ЄС.
Нова адміністративна угода для ECR – 2007 рік.
2007 рік був періодом оновлення та підготовки.
У результаті значного розширення ECR, і для того, щоб відповісти на його мінливі потреби, новий адміністративний механізм діяльності ECR був підписаний 22 березня 2007 року міністрами транспорту Люксембургу, Бельгії, Голландії, Франції, Німеччини, Великобританії, Іспанії, Австрії, Польщі, Румунії, Болгарії, Ірландії та Італії. Ця нова домовленість створила виконавчий орган, відповідальний за щоденне управління, краще визначила управління Секретаріату, і, нарешті, представила нові бюджетні процедури, а також чітко визначені умови для прийому нових країн.
У тому ж році, Угорщина підписала адміністративну угоду і стала повноправним членом ECR.
2007 рік був також періодом для оновлення сайту ECR (www.euro-contrоle-route.eu), що направлено було на полегшення операцій ECR і сприяння співробітництву з іншими організаціями, співпраця з якими виявилась досить корисною у минулому.
Дослідження нових шляхів – 2008 рік
У 2008 році, ECR прийняв участь у дослідженні Європейського Союзу під назвою TUNER (Transport Undertakings Electronic Register), спрямованого на створення європейського реєстру транспортних підприємств (ERRU), який прагне встановити рівність доступу до професії.
ECR зіграв вирішальну роль у цьому відношенні шляхом збору необхідних даних про існуючі національні реєстри, що визначають правові імперативи, і, нарешті, оцінки витрат і переваг проекту. У грудні 2008 року проект доповіді дослідження був схвалений Комісією, і в лютому 2009 року консорціум отримав остаточне схвалення.
ECR сьогодні…
Сьогодні ECR нараховує 15 країн: Бельгія, Ірландія, Румунія, Нідерланди, Болгарія, Люксембург, Іспанія, Італія, Великобританія, Франція, Австрія, Угорщина, Німеччина, Польща, Литва.
При цьому Латвія, Мальта, Чехія, Словенія та Швейцарія мають офіційний статус спостерігачів.
Президентство в ECR
Період: |
Країна: |
Липень 2011 – Липень 2012 |
Бельгія |
Липень 2012 – Липень 2013 |
Ірландія |
Липень 2013 – Липень 2014 |
Болгарія |
Липень 2014 – Липень 2015 |
Нідерланди |
Липень 2015 – Липень 2016 |
Литва |
Липень 2016 – Липень 2017 |
Люксембург |
Липень 2017 – Липень 2018 |
Франція |
Липень 2018 – Липень 2019 |
Німеччина |
Липень 2019 – Липень 2020 |
Польща |
Липень 2020 – Липень 2021 |
Австрія |
Липень 2021 – Липень 2022 |
Великобританія |
Липень 2022 – Липень 2023 |
Румунія |
Липень 2023 – Липень 2024 |
Іспанія |
Липень 2024 – Липень 2025 |
Угорщина |
У той же час ECR співпрацює з іншими країнами, коли вони висловили таку ж рішучість співпрацювати в галузі контролю на автомобільних дорогах, оскільки до основних завдань цієї організації належить:
- уніфікація національних законодавств;
- уніфікація повноважень щодо здійснення контролю на автомобільних дорогах;
- міжнародна співпраця та організація підготовки персоналу за єдиними стандартами Європейського Союзу.
Враховуючи зазначене вище, можна зробити висновок, що українському контрольно-наглядовому органу на автомобільному транспорті необхідно приділяти посилену увагу вивченню досвіду діяльності ECR.
З метою запровадження у своїй роботі кращих практик, передового досвіду, ноу-хау, обміну досвідом у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху шляхом впровадження контролю автомобільних перевезень європейського рівня Україна має зробити все, щоб якнайшвидше вступити до цієї організації.
ECR opens doors to good practices of other countries.
One voice, one approach.