Питання | Відповідь |
1. Хто здійснює спеціальне навчання працівників суб’єктів перевезення небезпечних вантажів? |
Для робітників, фахівців, керівників підприємств всіх форм власності на залізничному транспорті:
Для робітників, фахівців, керівників підприємств всіх форм власності на залізничному та морському транспорті:
Для робітників, фахівців, керівників підприємств всіх форм власності на залізничному транспорті;
ТОВ «5ПІЕЛЬ» (вул. Костянтинівська, 2А, |
2. Хто здійснює перевірку знань працівників суб’єктів перевезення небезпечних вантажів? |
Для робітників, фахівців, керівників підприємств всіх форм власності на залізничному транспорті:
Для робітників, фахівців, керівників підприємств всіх форм власності на залізничному та морському транспорті: ДП «Дніпропетровський орган з сертифікації залізничного транспорту» (вул. Академіка Лазаряна, 2, м. Дніпро, 49010 ). |
3. Що таке небезпечні вантажі? | Відповідно до статті 1 Закону України «Про перевезення небезпечних вантажів» визначено термін «небезпечний вантаж» – речовини, матеріали, вироби, відходи виробничої та іншої діяльності і тара з-під них, які внаслідок притаманних їм властивостей за наявності певних факторів можуть під час перевезення спричинити вибух, пожежу, пошкодження технічних засобів, пристроїв, споруд та інших об'єктів, заподіяти матеріальні збитки та шкоду довкіллю, а також призвести до загибелі, травмування, отруєння людей, тварин і які за міжнародними договорами, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, або за результатами випробувань в установленому порядку, залежно від ступеня їх впливу на довкілля або людину, віднесено до одного з класів небезпечних речовин. |
4. Хто є суб’єктом перевезення небезпечних вантажів (відправник, перевізник, одержувач небезпечного вантажу)? |
Відповідно до статті 1 Закону України «Про перевезення небезпечних вантажів» визначено термін «суб’єкт перевезення небезпечних вантажів» – суб'єкт перевезення небезпечних вантажів - підприємство, установа, організація або фізична особа, які відправляють, перевозять або одержують небезпечні вантажі (відправники, перевізники та одержувачі). «Відправник небезпечного вантажу» - зазначена в перевізних документах юридична (резидент і нерезидент) або фізична особа (громадянин України, іноземець, особа без громадянства), яка підготовлює та подає цей вантаж для перевезення. «Перевізник небезпечного вантажу» - юридична (резидент і нерезидент) або фізична особа (громадянин України, іноземець, особа без громадянства), яка здійснює перевезення небезпечного вантажу. «Одержувач небезпечного вантажу» - зазначена в перевізних документах юридична (резидент і нерезидент) або фізична особа (громадянин України, іноземець, особа без громадянства), яка одержує небезпечний вантаж від перевізника. |
5. Що таке перевезення небезпечних вантажів? | Відповідно до статті 1 Закону України «Про перевезення небезпечних вантажів» визначено термін «перевезення небезпечних вантажів» – діяльність, пов'язана з переміщенням небезпечних вантажів від місця їх виготовлення чи зберігання до місця призначення з підготовкою вантажу, тари, транспортних засобів та екіпажу, прийманням вантажу, здійсненням вантажних операцій та короткостроковим зберіганням вантажів на всіх етапах переміщення. |
6. На яку діяльність не поширюється дія Закону України «Про перевезення небезпечних вантажів»? | Відповідно до статті 3 Закону України «Про перевезення небезпечних вантажів» дія цього Закону не поширюється на перевезення небезпечних вантажів на територіях підприємств, установ та організацій, де ці вантажі виготовляються або утворюються, використовуються або захороняються, та інші передбачені законом випадки. |
7. Які види заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності будуть здійснюватися органами державного нагляду (контролю) у 2018 році та які особливості у їх здійсненні? |
Відповідно до статті 2 Закону України «Про тимчасові особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» до 31 грудня 2018 року встановлено мораторій на проведення органами державного нагляду (контролю) планових заходів із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності. |
8. Що є підставою для здійснення органом державного нагляду (контролю) позапланового заходу державного нагляду (контролю) у 2018 році? |
Відповідно до статті 3 Закону України «Про тимчасові особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» до 31 грудня 2018 року позапланові заходи державного нагляду (контролю) здійснюються органами державного нагляду (контролю): 1) з підстави обґрунтованого звернення фізичної особи про порушення суб’єктом господарювання її законних прав (за погодженням Державної регуляторної служби); 2) за письмовою заявою суб’єкта господарювання до відповідного органу державного нагляду (контролю) про здійснення заходу державного нагляду (контролю) за його бажанням; 4) у разі настання аварії, смерті потерпілого внаслідок нещасного випадку, що було пов’язано з діяльністю суб’єкта господарювання; 5) у разі настання події, що має значний негативний вплив відповідно до критеріїв, затверджених Кабінетом Міністрів України, на права, законні інтереси, життя та здоров’я людини, захист навколишнього природного середовища та забезпечення безпеки держави; 6) для перевірки виконання суб’єктом господарювання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виданих за результатами проведення попереднього заходу органом державного нагляду (контролю). |
9. Чи повинні працівники залізничного транспорту створювати пасажирам необхідний комфорт у поїздах і які вимоги до температурного режиму при перевезені пасажирів у пасажирських вагонах, електросекціях та дизель-поїздах? |
Відповідно до пункту 1.4 Правил технічної експлуатації залізниць України, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 20.12.1996 №411, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 25.02.1997 за № 50/1854 (далі – ПТЕ УЗ), працівники залізничного транспорту повинні забезпечувати безпеку пасажирів, створювати їм необхідний комфорт, культурно обслуговувати їх на вокзалах та у поїздах. |
10. Питання щодо надання оцінки відповідності внутрішніх розпоряджень суб’єктів господарювання у сфері залізничного транспорту, а також у сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності вимогам нормативно-правових актів або нормативних документів. |
Відповідно до Положення про Державну службу України з безпеки на транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 №103, Укртрансбезпека є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра інфраструктури і який реалізує державну політику з питань безпеки на наземному транспорті. |
11. Чи має право орган державного нагляду (контролю) здійснювати повторний позаплановий захід державного нагляду (контролю) за тим самим фактом (фактами), що був (були) підставою для проведеного позапланового заходу державного нагляду (контролю)? |
Відповідно до статті 10 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» суб’єкт господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) має право не допускати посадових осіб органу державного нагляду (контролю), якщо орган державного нагляду (контролю) здійснює повторний позаплановий захід державного нагляду (контролю) за тим самим фактом (фактами), що був (були) підставою для проведеного позапланового заходу державного нагляду (контролю). |
12. Питання щодо кількісних та/або якісних показників роботи ПАТ «Українська залізниця», у тому числі щодо технічного стану тягового рухомого складу, вагонів, електро- та дизель-поїздів, які перебувають на балансі ПАТ «Українська залізниця». | Згідно з пунктами 2, 3 частини першої статті 12 та пунктом 4 частини першої статті 13 Закону України «Про доступ до публічної інформації» Укртрансбезпека не є розпорядником достеменної інформації щодо кількісних та/або якісних показників роботи природної монополії ПАТ «Українська залізниця», у тому числі щодо технічного стану тягового рухомого складу, вагонів, електро- та дизель-поїздів, які перебувають на балансі ПАТ «Українська залізниця». |
13. Яким вимогам мають відповідати локомотиви і вагони, що належать іншим суб’єктам господарювання, у тому числі при умові їх виходу на колії загальної мережі залізниць? |
Відповідно до пункту 9.12 Правил технічної експлуатації залізниць України, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 20.12.1996 № 411, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 25.02.1997 за № 50/1854, локомотиви і вагони, що належать іншим відомствам, підприємствам та організаціям і виходять на колії загальної мережі залізниць, мають відповідати вимогам вказаних Правил. |
14. Які умови стоянки на залізничних станціях цистерн зі зрідженими газами? |
Відповідно до пункту 15.22 Правил технічної експлуатації залізниць України, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 20.12.1996 № 411, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 25.02.1997 за № 50/1854, цистерни зі зрідженими газами за умови їх стоянки на станції поза поїздами, за винятком тих, що знаходяться з метою накопичення на коліях сортувальних парків, мають бути зчеплені, надійно закріплені від виходу, огороджені переносними сигналами зупинки та розміщуватися на особливих коліях. Такі колії вказуються в технічно-розпорядчому акті станції – нормативному документі, що регламентує безпечне і безперешкодне приймання, відправлення та проходження поїздів через станцію, безпеку внутрішньостанційної маневрової роботи й дотримування техніки безпеки. |
15. Чи повинні власники (користувачі) залізничних під’їзних колій забезпечувати їх освітлення у межах території, яку вони займають, а також місць навантаження, вивантаження вантажів, очищення під’їзних колій від сміття і снігу? |
Відповідно до пункту 1.1 Правил обслуговування залізничних під’їзних колій, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 21.11.2000 № 644, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 24.11.2000 за № 875/5096, власники (користувачі) залізничних під’їзних колій забезпечують їх освітлення у межах території, яку вони займають, а також місць навантаження, вивантаження вантажів, очищення під’їзних колій від сміття і снігу. |
16. У якому випадку складається Інструкція про порядок обслуговування і організації руху на під'їзній колії? |
Відповідно до пункту 1.4 Правил обслуговування залізничних під’їзних колій, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 21.11.2000 № 644, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 24.11.2000 за № 875/5096, на кожну під'їзну колію після закінчення її будівництва і здачі в експлуатацію підприємством складається Інструкція про порядок обслуговування і організації руху на під'їзній колії, яка затверджується залізницею відповідно до пункту 67 Статуту залізниць України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.04.1998 № 457. У разі зміни технічного оснащення під'їзної колії і технології її роботи до цієї Інструкції вносяться відповідні зміни та доповнення. |
17. Яка інформація повинна міститися у технічному паспорті на під’їзну колію? У який термін власники під’їзних колій повинні повідомляти залізницю про здачу в експлуатацію нових об’єктів або їх ліквідацію? |
Відповідно до пункту 1.5 Правил обслуговування залізничних під’їзних колій, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 21.11.2000 № 644, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 24.11.2000 за № 875/5096, власник під'їзної колії має технічний паспорт, масштабний план під'їзної колії, поздовжній та поперечний профілі залізничних колій і креслення штучних споруд. |
18. Чи повинні підприємства залізничного транспорту, відправники та одержувачі небезпечних вантажів розслідувати випадки аварійних ситуацій з небезпечними вантажами при перевезенні їх залізничним транспортом та вести облік таких ситуацій? |
Наказом Міністерства транспорту України від 16.10.2000 № 567 затверджено Правила безпеки та порядку ліквідації наслідків аварійних ситуацій з небезпечними вантажами при перевезенні їх залізничним транспортом, які зареєстровано в Міністерстві юстиції України 23.11.2000 за № 857/5078 (далі – Правила безпеки). |
19. Чи повинна бути у пасажирському вагоні медична аптечка? |
Комплектація пасажирських вагонів медичними аптечками визначена вимогами Правил перевезення пасажирів, багажу, вантажобагажу та пошти залізничним транспортом України, затверджених наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 27.11.2006 № 1049, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 04.04.2007 за № 310/13577 (далі – Правила перевезення пасажирів). |
20. Яким нормативно- правовим актом передбачена процедура проведення перевірки та маркування вагонів-цистерн, знімних цистерн, контейнерів-цистерн, переносних цистерн, знімних кузовів-цистерн, що використовуються для перевезення рідких, порошкоподібних та гранульованих небезпечних вантажів залізничним транспортом? |
Процедура проведення перевірки та маркування вагонів-цистерн, знімних цистерн, контейнерів-цистерн, переносних цистерн, знімних кузовів-цистерн, що використовуються для перевезення рідких, порошкоподібних та гранульованих небезпечних вантажів залізничним транспортом, здійснюється згідно з вимогами Порядку перевірки цистерн для перевезення небезпечних вантажів, затвердженого наказом Міністерства інфраструктури України, Міністерства внутрішніх справ України Цей Порядок було затверджено відповідно до статей 8, 14, 16 і 19 Закону України «Про перевезення небезпечних вантажів» та вимог Європейського Союзу та з метою забезпечення безпеки перевезень небезпечних вантажів. Вимоги цього Порядку є обов’язковими для всіх суб’єктів господарювання незалежно від форм власності та видів їх діяльності, що є виробниками, власниками, орендаторами або операторами цистерн, а також здійснюють експлуатацію цистерн, їх ремонт, переобладнання, технічне діагностування, перевірку та нагляд за ними. Дія цього Порядку не поширюється на цистерни для перевезення: рідких, порошкоподібних та гранульованих небезпечних вантажів, в яких для їх випорожнення періодично утворюється тиск вище 0,07 МПа; небезпечних вантажів у змішувально-зарядних машинах з цистернами місткістю менше ніж 1000 л; вантажів, які не підпадають під дію законодавства України у сфері перевезення небезпечних вантажів; вантажів територіями підприємств, установ та організацій, де вони виготовляються або утворюються, використовуються або захороняються. Відповідно до вимог підпункту 1.4.3 пункту 1.4 Правил перевезення наливних вантажів, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 18.04.2003 № 299, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 07.07.2003 за № 558/7879 (далі – Правила перевезення наливних вантажів), перед початком експлуатації цистерни та контейнери-цистерни для перевезення небезпечних вантажів (крім цистерн та контейнерів-цистерн, що використовуються для перевезення газів та рідких, порошкоподібних і гранульованих небезпечних вантажів, в яких для їх випорожнення періодично утворюється тиск Відповідно до вимог підпункту 1.4.9 пункту 1.4 Правил перевезення наливних вантажів періодичність технічних опосвідчень та перевірок (зовнішній, внутрішній огляд, гідравлічне випробування, випробування на герметичність) цистерн, які перебувають в експлуатації, має відповідати вимогам, встановленим Порядком, технічною документацією на цистерни та іншими нормативно-правовими актами. Відповідно до вимог підпункту 1.4.11 пункту 1.4 Правил перевезення наливних вантажів на рамі цистерн має бути закріплена металева табличка з паспортними даними: найменування підприємства-виробника або товарний знак; маса цистерни в порожньому стані (т); реєстраційний номер цистерни (вибивається власником цистерни після її реєстрації в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці України); На табличці цистерн, що використовуються для перевезення небезпечних вантажів, додатково повинно бути нанесено методом штампування або іншим аналогічним методом: дату проведення наступної перевірки; інші відомості, передбачені міжнародними регламентами з перевезення небезпечних вантажів. |
/ Діяльність / Державний контроль / на залізничному транспорті / ...