Звіт про результати проведення
технічного розслідування обставин та причин дорожньо-транспортної пригоди, що сталася 04.06.2019 на перехресті вулиці Небесної Сотні та проспекту Незалежності в м. Боярка, Київської області, за участю автобусів Мерседес-Бенц-312Д та І-Ван-А07А і легкового автомобіля Шкода-Фабія, внаслідок якої 23 особи отримали травми
Відповідно до підпункту 16 пункту 5 Положення про Державну службу України з безпеки на транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 № 103, та пункту 6 розділу ІІ Порядку технічного розслідування дорожньо-транспортних пригод, катастроф, аварій на автомобільному та міському електричному (трамвай, тролейбус) транспорті, затвердженого наказом Міністерства інфраструктури України 23.06.2015 № 231, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 09.07.2015 за № 818/27263 (далі – Порядок), наказом Укртрансбезпеки від 04.02.2019 № 237 створено Комісію та проведено технічне розслідування дорожньо-транспортної пригоди, що сталася що сталася 04.06.2019 на перехресті вулиці Небесної Сотні та проспекту Незалежності в м. Боярка, Київської області, за участю автобусів Мерседес-Бенц-312Д та І-Ван-А07А і легкового автомобіля Шкода-Фабія, внаслідок якої 23 особи отримали травми.
Комісією проведено технічне розслідування та встановлено наступне.
04.06.2019 в м. Боярка, Київської області, на перехресті вулиці Небесної Сотні та проспекту Незалежності сталася дорожньо-транспортна пригода, а саме водій автобуса Мерседес-Бенц-312, здійснюючи перевезення 25 пасажирів за приміським маршрутом № 742 Боярка – Київ, не надав переваги у русі і допустив зіткнення з легковим автомобілем Шкода-Фабія та автобусом І-Ван-А07А, водій якого здійснював перевезення 30 пасажирів за приміським маршрутом № 720.
Водій автобуса Мерседес-Бенц-312 під час виконання перевезення пасажирів за маршрутом № 742 з метою скорочення маршруту та об’їзду ранкових заторів здійснив відхилення від маршруту схеми маршруту.
Згідно затверджених Київською обласною адміністрацією схем, приміські маршрути № 720 та № 742 не перетинаються.
Внаслідок ДТП 23 осіб травмовано.
При здійсненні перевезень пасажирів на момент ДТП в автобусі Мерседес-Бенц-312 кількість пасажирів перевищувала максимально допустиму.
Технічний контроль автобуса Мерседес-Бенц-312 18.03.2019 з грубим порушенням.
Доступ водія до грошових коштів внаслідок розрахунку пасажирів за проїзд в транспорті загального користування спонукає до порушень, зокрема перевищення допустимої кількості пасажирів.
Даний факт значно погіршує стан безпеки та комфорту під час перевезень.
На підприємстві створена система управління охороною праці, служба та комісія з безпеки дорожнього руху, основними завданнями яких є організація та проведення заходів, спрямованих на забезпечення безпеки дорожнього руху, здійснення контролю за дотриманням працівниками вимог актів транспортного законодавства. Однак, наявність недоліків виявлених комісією під час розслідування свідчить про недосконалість їх роботи.
Швидкість транспортних засобів на момент зіткнення не відома.
За результатами технічного розслідування обставин та причин скоєння ДТП, Комісією проведений аналіз, зроблені висновки та відповідні рекомендації щодо недопущення подібних випадків в майбутньому.
Комісією встановлено, що основною причиною скоєння ДТП є порушення водієм Мерседес-Бенц-312 Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10.10.2001 № 1306 (далі – Правила дорожнього руху), а саме:
- п. 2.3. Для забезпечення безпеки дорожнього руху водій зобов'язаний:
б) бути уважним, стежити за дорожньою обстановкою, відповідно реагувати на її зміну, стежити за правильністю розміщення та кріплення вантажу, технічним станом транспортного засобу і не відволікатися від керування цим засобом у дорозі;
- п. 12.1. Під час вибору в установлених межах безпечної швидкості руху водій повинен урахувати дорожню обстановку, а також особливості вантажу, що перевозиться і стан транспортного засобу, щоб мати змогу постійно контролювати його рух, та безпечно керувати ним;
- п. 12.3. У разі виникнення небезпеки для руху або перешкоди, яку водій об'єктивно спроможний виявити, він повинен негайно вжити заходів для зменшення швидкості аж до зупинки транспортного засобу або безпечного для інших учасників руху об'їзду перешкоди;
- п. 16.11. На перехресті нерівнозначних доріг водій транспортного засобу, що рухається по другорядній дорозі, повинен дати дорогу транспортним засобам, які наближаються до даного перехрещення проїзних частин по головній дорозі, незалежно від напрямку їх подальшого руху;
Крім цього, Комісія вважає, що супутніми причинами ДТП, що могли призвести до тяжкості наслідків стали:
- недотримання схеми приміського маршруту та розкладу руху водієм Вікторем Рябоконем;
- невідповідність автобуса Мерседес-Бенц-312 вимогам безпеки;
- перевищення допустимої кількості пасажирів під час перевезення понад норми автобусом Мерседес-Бенц-312;
- кількість пасажирських місць у автобусі Мерседес-Бенц-312 (20) встановлена понад норму;
- не проведення з водієм стажування на маршруті;
- неналежна реєстрація переобладнаного автобуса Мерседес-Бенц-312 на запит;
- неналежна реєстрація перереєстрація автобуса Мерседес-Бенц-312;
- автобус Мерседес-Бенц-312 зареєстрований із пасажирськими місцями, з яких одне блокує аварійний вихід.
- неналежне стажування водія Мерседес-Бенц-312 на автобусі Мерседес-Бенц-312 та приміському маршруті № 742;
- недосконалість системи контролю за дотриманням Правил дорожнього руху, Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18.02.1997 № 176 автомобільними перевізниками, яким належать зазначені транспортні засоби;
- порушення автомобільними перевізниками:
Законів України «Про автомобільний транспорт», «Про дорожній рух»;
Порядку проведення обов’язкового технічного контролю та обсягів перевірки технічного стану транспортних засобів;
Порядку перевірки технічного стану транспортних засобів автомобільними перевізниками, затвердженого наказом Мінтрансзв’язку України від 05.08.2008 № 974, зареєстрованим у Мін’юсті 01.09.2008 за № 794/15485;
Положення про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів, затвердженого наказом Мінтрансзв’язку 07.06.2010 № 340, зареєстрованим у Мін’юсті 14.09.2010 за № 811/18106;
Правил охорони праці, затверджених наказом Міністерства надзвичайних ситуацій України від 09.07.2012 № 964, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.08.2012 за № 1299/21611;
Правил технічної експлуатації коліс та пневматичних шин колісних транспортних засобів категорій L, M, N, O та спеціальних машин, виконаних на їх шасі, затверджених наказом Міністерства інфраструктури України від 26 липня 2013 року № 549, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 22 серпня 2013 року за № 1452/23984.
У відповідності до статті 6 Закону «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» Укртрансбезпекою ініційовано проведення рейдових перевірок дотримання автотранспортного законодавства на приміських маршрутах міста Києва № 720 та 742.
Крім цього, з метою підвищення рівня безпеки руху на автомобільному транспорті та недопущення виникнення подібних випадків в майбутньому, Комісією розроблено ряд рекомендацій, якими передбачено проведення нарад, профілактичних заходів аварійності з питань безпеки дорожнього руху, із залученням власників транспортних засобів, автоперевізників, суб’єктів господарювання у сфері міського електричного транспорту, працівників обласних, районних державних адміністрацій, територіальних підрозділів Міністерства внутрішніх справ України, Національної поліції України, громадських організацій, представників засобів масової інформації.
Також, передбачається звернутися до Головного сервісного центру МВС України та Національного агентства з акредитації України щодо скасування державної реєстрації автобуса Мерседес-Бенц-312 та вжиття заходів реагування до суб’єкта проведення обов’язкового технічного контролю, що видав Протокол перевірки технічного стану транспортного засобу Мерседес-Бенц-312
Крім того, забезпечити інформування організатора пасажирських перевезень на автобусних маршрутах про порушення транспортного законодавства, виявлені під час проведення технічного розслідування та проведення заходів державного нагляду (контролю).
/ Діяльність / Безпека на транспорті / Інформація про ДТП / резонансні ДТП, аварії, катастрофи / у 2019 році /...