Звіт про результати технічного розслідування дорожньо-транспортної пригоди, що сталася 02.07.2019 о 12 год. 31 хв. на 90 км автодороги Н-24 «Благовіщенське – Миколаїв», поблизу с. Благодатне Арбузинського району Миколаївської області, за участю автомобіля «MERCEDES-BENZ 609D» та автобуса «MERCEDES-BENZ 412D» (перевізник ТзОВ «Альянс-Сервіс»), внаслідок якої 1 пасажирка автобуса загинула, 12 пасажирів автобуса та обидва водії транспортних засобів отримали травми
У відповідності до Порядку технічного розслідування дорожньо-транспортних пригод, катастроф, аварій на автомобільному та міському електричному (трамвай, тролейбус) транспорті, затвердженого наказом Міністерства інфраструктури України 23.06.2015 № 231, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 09.07.2015 за № 818/27263, наказом Укртрансбезпеки від 04.07.2019 № 279 створено Комісію та проведено технічне розслідування обставин та причин дорожньо-транспортної пригоди, що сталася 02.07.2019 о 12 год. 31 хв. на 90 км автодороги Н-24 «Благовіщенське – Миколаїв», поблизу с. Благодатне Арбузинського району Миколаївської області, за участю автомобіля «MERCEDES-BENZ 609D» та автобуса «MERCEDES-BENZ 412D» (перевізник ТзОВ «Альянс-Сервіс»), внаслідок якої 1 пасажирка автобуса загинула, 12 пасажирів автобуса та обидва водії транспортних засобів отримали травми.
Комісією проведено технічне розслідування та встановлено наступне.
Зі слів водія автобуса MERCEDES-BENZ 412D, що належить ТОВ «Альянс - Сервіс», він рухався а/д «Миколаїв – Благовіщенське» в напрямку м. Первомайська Миколаївської області, здійснюючи регулярні перевезення 14 пасажирів за міжміським внутрішньообласним автобусним маршрутом «Миколаїв – Первомайськ». На 90-му км вказаної автодороги, в районі с. Благодатне Арбузинського району, він помітив, що зустрічний вантажний автомобіль MERCEDES-BENZ 609D, з невідомих причин здійснив виїзд на смугу зустрічного руху. Намагаючись уникнути лобового зіткнення, водій автобуса прийняв праворуч, але побачивши, що автобус може злетіти в кювет, вивернув кермо вліво, сподіваючись об’їхати вантажівку, що рухалася назустріч. Однак, в цей момент водій вантажного автомобіля MERCEDES-BENZ 609D також здійснив маневр повороту праворуч та спрямував свій транспортний засіб назустріч автобуса, що призвело до зіткнення з послідуючим перекиданням на лівий бік автобуса MERCEDES-BENZ 412D. Внаслідок ДТП 1 пасажирка автобуса загинула, постраждали 12 пасажирів автобуса та обидва водії транспортних засобів.
Враховуючи вищевикладене, комісія попередньо зробила висновок про те, що основними причинами скоєння дорожньо-транспортної пригоди є порушення вимог Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10.10.2001 № 1306, водієм вантажного автомобіля MERCEDES-BENZ 609D, а саме :
п. 2.3 Для забезпечення безпеки дорожнього руху водій зобов’язаний:
б) бути уважним, стежити за дорожньою обстановкою, відповідно реагувати на її зміну, стежити за правильністю розміщення та кріплення вантажу, технічним станом транспортного засобу і не відволікатися від керування цим засобом у дорозі;
д) не створювати своїми діями загрози безпеці дорожнього руху;
п.11.2. На дорогах, які мають дві і більше смуг для руху в одному напрямку, нерейкові транспортні засоби повинні рухатися якнайближче до правого краю проїжджої частини, крім випадків, коли виконується випередження, об’їзд або перестроювання перед поворотом ліворуч чи розворотом.
п. 11.4 На дорогах з двостороннім рухом, які мають щонайменше дві смуги для руху в одному напрямку, забороняється виїжджати на призначений для зустрічного руху бік дороги.
п. 12.1 Під час вибору в установлених межах безпечної швидкості руху водій повинен враховувати дорожню обстановку, а також стан транспортного засобу, щоб мати змогу постійно контролювати його рух та безпечно керувати ним.
Крім цього, Комісія припуслилає, що супутніми причинами ДТП, які б могли призвести до зменшення тяжкості наслідків, стали:
1. Невиконання ТОВ «Альянс-Сервіс» вимог автотранспортного законодавства:
1.1. Статей 17, 18, 20 Закону України «Про автомобільний транспорт»:
1.2. Положення про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів, затверджених наказом Міністерства транспорту та зв'язку України від 07.06.2010 № 340, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 14.09.2010 за № 811/18106.
1.3 Положення про службу безпеки дорожнього руху міністерств, інших центральних органів державної виконавчої влади, підприємств, їх об'єднань, установ і організацій, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 05.04.1994 № 227;
1.4 Типового положення про службу охорони праці, затверджених наказом Держнаглядохоронпраці України від 15.11.2004 № 255, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 01.12.2004 за № 1526/10125;
1.5 Порядку визначення класу комфортності автобусів, сфери їхнього використання за видами сполучень та режимами руху, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв'язку України від 12.04.2007 № 285, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14.05.2007 за № 499/13766;
1.6 Правил охорони праці на автомобільному транспорті, затверджених наказом Міністерства надзвичайних ситуацій України від 09.07.2012 № 964, зареєстрованих в Мін’юсті 01.08.2012 за № 1299/21611.
1.7 Договору на перевезення пасажирів на міжміському внутрішньообласному автобусному маршруті загального користування «Миколаїв – Первомайськ», укладений між ТОВ «Альянс - Сервіс» та Миколаївською обласною державною адміністрацією;
1.8 Пункту 2 статті 15 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» та підпункту 2 пункту 16 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з перевезення пасажирів, небезпечних вантажів та небезпечних відходів автомобільним транспортом, міжнародних перевезень пасажирів та вантажів автомобільним транспортом, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 02.12.2015 № 1001;
1.9 Порядку перевірки технічного стану транспортних засобів автомобільними перевізниками, затвердженого наказом Мінтрансзв’язку України від 05.08.2008 № 974, зареєстрованого у Мін’юсті 01.09.2008 за № 794/15485.
З метою підвищення рівня безпеки руху на автомобільному транспорті на підставі аналізу інформації, отриманої під час технічного розслідування, та висновків Комісія запропоновано ряд профілактичних заходів:
ТОВ «Альянс-Сервіс» забезпечити усунення виявлених порушень під час технічного розслідування:
1. Створити службу охорони праці на підприємстві з відповідними положеннями, планами, програмами та графіками роботи з урахуванням Типового положення про службу охорони праці, затверджених наказом Держнаглядохоронпраці України від 15.11.2004 № 255, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 01.12.2004 за № 1526/10125;
2. Створити службу з безпеки дорожнього руху, укомплектувавши її кваліфікованими фахівцями і забезпечити її функціонування згідно з Положенням про службу безпеки дорожнього руху міністерств, інших центральних органів державної виконавчої влади, підприємств, їх об'єднань, установ і організацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 05.04.1994 № 227;
3. Забезпечити обслуговування автобусних маршрутів у відповідності до схеми маршруту, розкладу руху та графіка роботи відпочинку водіїв, комфортності, затверджених організатором перевезень та дотримання Правил надання послуг автомобільного пасажирського транспорту, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18.02.1997 № 176, особливо дотримання умов договору про організацію перевезень та графіка руху автобусів.
4. Забезпечити подання до Укртрансбезпеки у письмовій або електронній (із застосуванням цифрового підпису) формі про всі зміни даних (у тому числі розширення, звуження), зазначених у документах, що додавалися до заяви на отримання ліцензії.
5. Забезпечити ведення Журналу реєстрації операцій перевірки технічного стану КТЗ контрольно-пропускним пунктом відповідно до Порядку перевірки технічного стану транспортних засобів автомобільними перевізниками, затвердженого наказом Мінтрансзв’язку України від 05.08.2008 № 974, зареєстрованого у Мін’юсті 01.09.2008 за № 794/15485.
6. Забезпечувати роз’яснення пасажирам /(застрахованим особам) на лініях автомобільного транспорту на приміських, міжобласних та міжміських маршрутах порядок та умови обов’язкового особистого страхування.
7. Розробити та затвердити на підприємстві план заходів щодо недопущення подібних випадків ДТП у майбутньому.
А також, провести нараду з автомобільними перевізниками за участю представників Миколаївської обласної державної адміністрації, Головного управління Національної поліції в Миколаївській області, на якій проінформувати автомобільних перевізників про причини та обставини вказаної ДТП, посилити нагляд та контроль за дотриманням автомобільними перевізниками та водіями, які здійснюють перевезення пасажирів та вантажів, щодо дотримання вимог автотранспортного законодавства, звернутись до автостанцій з метою унеможливлення відправлення з території автостанції переобладнаних автобусів автоперевізників та які не відповідають параметрам комфортності, забезпечити проведення рейдових перевірок додержання вимог автотранспортного законодавства ТОВ «Альянс-Сервіс» за маршрутом «Миколаїв – Первомайськ».
/ Діяльність / Безпека на транспорті / Інформація про ДТП / резонансні ДТП, аварії, катастрофи / у 2019 році /...