У відповідності до Порядку технічного розслідування дорожньо-транспортних пригод, катастроф, аварій на автомобільному та міському електричному (трамвай, тролейбус) транспорті, затвердженого наказом Міністерства інфраструктури України 23.06.2015 № 231, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 09.07.2015 за № 818/27263, наказом Укртрансбезпеки від 15 вересня 2020 р. № 344 створено Комісію та проведено технічне розслідування обставин та причин дорожньо-транспортної пригоди, що сталася 11 вересня 2020 р. близько 03 год. 10 хв. на 47 км автодороги М-03 «Київ – Харків – Довжанський» Київської області, за участю транспортних засобів: «DAF FT 95», «MERCEDES BENZ 1320», «MERCEDES BENZ SPRINTER» (належить ФОП Заєць І.В.) та «ВАЗ 21103», внаслідок зіткнення 4 транспортних засобів 5 (п’ять) осіб загинули на місці пригоди та 15 осіб отримали травми різного ступеня тяжкості (2 особи померли у лікарні).
Водій вантажного автомобіля «DAF FT X5 95430» з напівпричепом «KRONE SD» (належить Усенко В. А.), рухаючись в напрямку м. Київ, допустив зіткнення із задньою частиною вантажного автомобіля ««MERCEDES BENZ 1320», що рухався попереду.
Після зіткнення автомобіль «DAF FT X5 95430» здійснив наїзд на відбійник з послідуючим виїздом на смугу зустрічного руху, де відбулося зіткнення з автомобілями: ВАЗ 21103 та автобусом «MERCEDES BENZ SPRINTER» (належить ФОП Заєць І.В.), що рухалися в зустрічному напрямку в бік м. Харків.
Водій автобуса здійснював перевезення пасажирів у режимі нерегулярних перевезень за автобусним маршрутом «Київ – Кременчук».
За результатами технічного розслідування Комісією попередньо зроблено висновок про те, що основними причинами скоєння дорожньо-транспортної пригоди є порушення вимог Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10.10.2001 № 1306, водієм вантажного автомобіля DAF FT X5 95430, а саме:
- пункту 2.3. Для забезпечення безпеки дорожнього руху водій зобов'язаний:
б) бути уважним, стежити за дорожньою обстановкою, відповідно реагувати на її зміну, стежити за правильністю розміщення та кріплення вантажу, технічним станом транспортного засобу і не відволікатися від керування цим засобом у дорозі;
д) не створювати своїми діями загрози безпеці дорожнього руху;
є) не вчиняти дій, внаслідок яких може бути пошкоджено автомобільні дороги та їх складові, а також завдано шкоди користувачам.
-
пункту 12.3. У разі виникнення небезпеки для руху або перешкоди, яку водій об'єктивно спроможний виявити, він повинен негайно вжити заходів для зменшення швидкості аж до зупинки транспортного засобу або безпечного для інших учасників руху об'їзду перешкоди.
Крім цього, Комісія припускає, що супутніми причинами ДТП, які б могли призвести до тяжкості наслідків, стали:
-
Невиконання ФОП Усенком В. А. вимог транспортного законодавства, зокрема:
- Положення про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 07 червня 2010 р. № 340, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 14 вересня 2010 р. за № 811/18106;
- Положення про технічне обслуговування і ремонт дорожніх транспортних засобів автомобільного транспорту, затвердженим наказом Міністерства транспорту України від 30 березня 1998 р. № 102, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 28 квітня 1998 р. за № 268/2708;
- Положення про медичний огляд кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів, затвердженого наказом Міністерством охорони здоров’я України та Міністерства внутрішніх справ України від 31 січня 2013 р. № 65/80, зареєстрованого в у Міністерстві юстиції України 22 лютого 2013 р. за № 308/22840;
- Положення про обов'язкове особисте страхування від нещасних випадків на транспорті, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 14 серпня 1996 р. № 959;
- Порядку перевірки технічного стану транспортних засобів автомобільними перевізниками, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв'язку України від 05 серпня 2008 р. № 974 , зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 вересня 2008 р. за № 794/15485;
- Порядку проведення інструктажів та стажування, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 05 серпня 2008 р. № 975, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 21 серпня 2008 р. за № 776/15467;
- Правил технічної експлуатації коліс та пневматичних шин колісних транспортних засобів категорій L, M, N, O та спеціальних машин, виконаних на їх шасі, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 26 липня 2013 р. № 549, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 22 серпня 2013 р. за № 1452/23984.
1.2 А також, недотримання ФОП Заєць І. В.:
-
вимог Закону України «Про автомобільний транспорт»;
- Положення про медичний огляд кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів, затвердженого наказом Міністерством охорони здоров’я України та Міністерства внутрішніх справ України від 31 січня 2013 р. № 65/80, зареєстрованого в у Міністерстві юстиції України 22 лютого 2013 р. за № 308/22840, згідно з яким водії, які виконують роботи з перевезення пасажирів та вантажів, підлягають періодичному медичному огляду один раз на рік;
- Порядку проведення інструктажів та стажування, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 05 серпня 2008 р. № 975, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 21 серпня 2008 р. за № 776/15467;
- Порядку перевірки технічного стану транспортних засобів автомобільними перевізниками, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 05 серпня 2008 р. № 974 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 01 вересня 2008 р. № 794/15485;
- Положення про технічне обслуговування і ремонт дорожніх транспортних засобів автомобільного транспорту, затвердженого наказом Міністерства транспорту України від 30 березня 1998 р. № 102, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28 квітня 1998 р. за № 268/2708;
- Порядку підвищення кваліфікації керівників і спеціалістів, діяльність яких пов’язана з наданням послуг автомобільного транспорту, затвердженого наказом Міністерства інфраструктури України від 26 липня 2013 р. № 551, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 22 вересня 2013 р. за № 1454/23986;
- Положення про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв'язку України від 07 червня 2010 р. № 340, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 вересня 2010 р. за № 811/18106;
- Положенням про обов'язкове особисте страхування від нещасних випадків на транспорті, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 14 серпня 1996 р. № 959;
- Правил технічної експлуатації коліс та пневматичних шин колісних транспортних засобів категорій L, M, N, O та спеціальних машин, виконаних на їх шасі, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 26 липня 2013 р. № 549, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 22 серпня 2013 р. за № 1452/23984.
- Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18.02.1997 №176.
З метою підвищення рівня безпеки руху на автомобільному транспорті на підставі аналізу інформації, отриманої під час технічного розслідування, та висновків Комісією запропоновано ряд профілактичних заходів, зокрема: організувати проведення позапланової перевірки дотримання ФОП Заєць І. В. Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з перевезення пасажирів, небезпечних вантажів та небезпечних відходів автомобільним транспортом, міжнародних перевезень пасажирів та вантажів автомобільним транспортом, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 02 грудня 2015 року № 1001, прискорити роботу із затвердження уніфікованої форми акта позапланової перевірки суб’єкта господарювання за місцем знаходження, а також ініціювання питання щодо відновлення ліцензування господарської діяльності з надання послуг з внутрішніх перевезень вантажів автомобільним транспортом, крім того посилити державний нагляд (контроль) за використанням перевізниками контролюючих пристроїв на автомобільному транспорті та дотриманням робочого часу та часу відпочинку водіями колісних транспортних засобів, які здійснюють внутрішні перевезення пасажирів чи/та вантажів, відповідно до вимог Положення про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв'язку України від 07 червня 2010 р. № 340, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 вересня 2010 р. за № 811/18106. Додатково провести заходи державного нагляду (контролю) під час здійснення пасажирських перевезень у м. Києві та м. Кременчук, особливу увагу приділити виконанню регулярних, регулярних спеціальних та нерегулярних пасажирських перевезень.
/ Діяльність / Безпека на транспорті / Інформація про ДТП / резонансні ДТП, аварії, катастрофи / у 2021 році /...