Звіт про результати технічного розслідування обставин та причин дорожньо - транспортної пригоди на автомобільному транспорті, що сталася 06 березня 2021 р

Звіт про результати технічного розслідування обставин та причин дорожньо - транспортної пригоди на автомобільному транспорті, що сталася 06 березня 2021 р. близько 02 год. 00 хв. поблизу населеного пункту Кашиця (Республіка Польща) за участю автобуса «VAN HOOL ALTANO TD 921» (перевізник ФОП «Стецик Т. В.»), внаслідок якої 5 осіб загинули та 28 осіб отримали травми

У відповідності до Порядку технічного розслідування дорожньо-транспортних пригод, катастроф, аварій на автомобільному та міському електричному (трамвай, тролейбус) транспорті, затвердженого наказом Міністерства інфраструктури України 23.06.2015 № 231, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 09.07.2015 за № 818/27263, наказом Укртрансбезпеки від 16 березня 2021 р. № 152 створено Комісію та проведено технічне розслідування обставин та причин дорожньо-транспортної пригоди, що сталася 04 вересня 2021 р. близько 06 березня 2021 р. близько 02 год. 00 хв. поблизу населеного пункту Кашиця (Республіка Польща) за участю автобуса «VAN HOOL ALTANO TD 921» (перевізник ФОП «Стецик Т. В.»).

05.03.2021 автобус «VAN HOOL», р/н ВО2672СС, відправився з м. Познань за маршрутом «Познань – Херсон», 06.03.2021 близько 2 год 00 хв.  поблизу пункту обслуговування пасажирів  «Кашиці» на трасі А4  в Республіці Польща, водій не впорався з керуванням, допустив з’їзд автобуса в кювет з подальшим його перекиданням.

Внаслідок події 5 осіб загинули та 28 отримали травми різного ступеню тяжкості.

За результатами технічного розслідування встановлено ряд порушень, зокрема недотримання ФОП Стецик Т. В. вимог автотранспортного законодавства: Законів України «Про автомобільний транспорт», «Про дорожній рух», «Про приєднання України до Європейської угоди щодо роботи екіпажів транспортних засобів, які виконують міжнародні автомобільні перевезення (ЄУТР)», Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з перевезення пасажирів, небезпечних вантажів та небезпечних відходів автомобільним транспортом, міжнародних перевезень пасажирів та вантажів автомобільним транспортом, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 02 грудня 2015 року № 1001, Порядку організації регулярних, нерегулярних і маятникових перевезень пасажирів автомобільним транспортом у міжнародному сполученні, затвердженого наказом Міністерства транспорту України від 09 лютого 2004 № 75, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 22 червня 2004 р. за № 759/9358, Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18 лютого 1997 р. № 176, та ін.

Водій автобуса «VAN HOOL» з пасажирами, які були пересаджені з іншого автобуса, водій якого рухався по міжнародному маршруту «Запоріжжя – Гожув-Великопольський», розпочав рух з автостанції м. Тернопіль у напрямку м. Щецин за міжнародним маршрутом «Білгород-Дністровський – Колобжег». Однак, кордон даний автобус перетнув по міжнародному дозволу за маршрутом «Херсон (Україна) – Познань (Республіка Польща)».

Зворотний рейс автобус «VAN HOOL», розпочав з м. Познань за маршрутом «Познань (Республіка Польща) – Херсон (Україна)», проїхавши понад 600 км (з м. Познань до моменту скоєння ДТП), не доїхавши до КПП Корчова, водій відхилився від маршруту для заїзду до пункту обслуговування пасажирів (ПОП) «Кашице», що не передбачено дозволом, не впорався з керуванням, допустив з’їзд автобуса в кювет з подальшим його перекиданням.

Згідно з інформацією Державної митної служби України автобус «VAN HOOL» перетнув кордон через КПП, що не відповідає дозвільним документам.

Враховуючи вищевикладене, комісія попередньо зробила висновок про те, що основними причинами скоєння дорожньо-транспортної пригоди є порушення вимог Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10.10.2001 № 1306, водієм автобуса, а саме:

- п. 2.3б Для забезпечення безпеки дорожнього руху водій зобов'язаний бути уважним, стежити за дорожньою обстановкою, відповідно реагувати на її зміну;

- п. 2.3д Для забезпечення безпеки дорожнього руху водій зобов'язаний не створювати своїми діями загрози безпеці руху;

- 12.1 Під час вибору в установлених межах безпечної швидкості руху водій повинен ураховувати дорожню обстановку, а також стан транспортного засобу, щоб мати змогу постійно контролювати його рух та безпечно керувати ним.

Крім цього, Комісія припускає, що супутніми причинами ДТП, які б могли призвести до зменшення тяжкості наслідків, стали невиконання
ФОП Стецик Т.В. вимог транспортного законодавства, зокрема:

Законів України «Про автомобільний транспорт», «Про дорожній рух»;

Європейської угоди щодо роботи екіпажів транспортних засобів, які виконують міжнародні автомобільні перевезення;

Типового положення про службу охорони праці, затверджених наказом Держнаглядохоронпраці України від 15.11.2004 № 255, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 01.12.2004 за № 1526/10125;

Порядку проведення інструктажів та стажування водіїв колісних транспортних засобів, наказом Міністерства транспорту та зв'язкуУкраїни від 05.08.2008 № 975, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 21.08.2008 за № 776/15467;

Порядку організації регулярних, нерегулярних і маятникових перевезень пасажирів автомобільним транспортом у міжнародному сполученні, затвердженого наказом Міністерства транспорту України 09.02.2004 № 75;

Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з перевезення пасажирів, небезпечних вантажів та небезпечних відходів автомобільним транспортом, міжнародних перевезень пасажирів та вантажів автомобільним транспортом, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 02.12.2015 № 1001;

Положення про службу безпеки дорожнього руху міністерств, інших центральних органів державної виконавчої влади, підприємств, їх об'єднань, установ і організацій, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 05.04.1994 № 227.

Основним завданням якої є організація та проведення заходів попередження дорожньо-транспортних пригод, покращення транспортної дисципліни та здійснення контролю за виконанням вимог законодавства.

З метою підвищення рівня безпеки руху на автомобільному транспорті на підставі аналізу інформації, отриманої під час технічного розслідування, та висновків Комісія запропоновано ряд профілактичних заходів, зокрема забезпечити усунення ФОП Стецик Т.В. виявлених порушень під час технічного розслідування.

А також, організувати рейдові перевірки, особливу увагу під час яких приділити дотриманню автоперевізниками режимів праці та відпочинку водіїв транспортних засобів; звернутись до Мінінфраструктури щодо розгляду питання стосовно анулювання дозволу на обслуговування міжнародного автобусного маршруту «Херсон – Познань»; організувати позапланову перевірку дотримання ФОП Стецик Т.В. вимог Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з перевезення пасажирів, небезпечних вантажів та небезпечних відходів автомобільним транспортом, міжнародних перевезень пасажирів та вантажів автомобільним транспортом, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 02 грудня 2015 р. № 1001 та ряд інших заходів профілактики.


Назад


 / Діяльність / Безпека на транспорті / Інформація про ДТП / резонансні ДТП, аварії, катастрофи у 2021 році /...