Звіт про результати технічного розслідування обставин та причин дорожньо - транспортної пригоди на автомобільному транспорті, що сталася 04 вересня 2021 р. на 177 км +300 м автодороги М-06 Київ – Чоп у Житомирській області за участю автобуса «Neoplan N 316» (ТОВ «САНСАН») та вантажного автомобіля «DAF LF 85.40», внаслідок якої 1 особа загинула та 11 осіб отримали травми
У відповідності до Порядку технічного розслідування дорожньо-транспортних пригод, катастроф, аварій на автомобільному та міському електричному (трамвай, тролейбус) транспорті, затвердженого наказом Міністерства інфраструктури України 23.06.2015 № 231, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 09.07.2015 за № 818/27263, наказом Укртрансбезпеки від 07 вересня 2021 р. № 610 створено Комісію та проведено технічне розслідування обставин та причин дорожньо-транспортної пригоди, що сталася 04 вересня 2021 р. близько 03 год. 30 хв. на 177 км +300 м автодороги М-06 Київ – Чоп у Житомирській області, за участю автобуса «Neoplan N 316» (належить ТОВ «САНСАН») та вантажного автомобіля «DAF LF 85.40». Водій автобуса, рухаючись в напрямку м. Житомир, допустив зіткнення з вантажним автомобілем «DAF LF 85.410», який рухався у попутному напрямку. Після зіткнення автобус загорівся.
Внаслідок ДТП другий водій автобуса загинув на місці пригоди та 11 пасажирів автобуса отримали травми.
Відповідно до Єдиної інформаційної системи Укртрансбезпеки, автобус NEOPLAN N 316 (належить ТОВ «САНСАН») внесений до реєстру транспортних засобів ТОВ «Сансан», як засіб провадження господарської діяльності лише в день ДТП, а саме 04.09.2021, однак, регулярно використовувався на вказаному міжнародному автобусному маршруті з 04.08.2021, що є грубим порушенням Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з перевезення пасажирів, небезпечних вантажів та небезпечних відходів автомобільним транспортом, міжнародних перевезень пасажирів та вантажів автомобільним транспортом, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 02 грудня 2015 р. № 1001.
Водій автобуса «Neoplan N 316», у перший свій робочий день (без наявності стажу керування для міжнародних перевезень пасажирів автобусами та без періодичного навчання методів надання першої домедичної допомоги потерпілим внаслідок дорожньо-транспортних пригод) відправився у рейс для обслуговування міжнародного автобусного маршруту «Маріуполь (Україна) – Ченстохова (Республіка Польща)», протяжністю більше 2 тис. км в один бік.
Комісією проведено технічне розслідування та встановлено наступне.
Враховуючи вищевикладене, комісія попередньо зробила висновок про те, що основними причинами скоєння дорожньо-транспортної пригоди є порушення вимог Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10.10.2001 № 1306, водієм автобуса, а саме:
- п. 2.3б Для забезпечення безпеки дорожнього руху водій зобов'язаний бути уважним, стежити за дорожньою обстановкою, відповідно реагувати на її зміну;
- п. 2.3д Для забезпечення безпеки дорожнього руху водій зобов'язаний не створювати своїми діями загрози безпеці руху;
- 12.1 Під час вибору в установлених межах безпечної швидкості руху водій повинен ураховувати дорожню обстановку, а також стан транспортного засобу, щоб мати змогу постійно контролювати його рух та безпечно керувати ним.
Крім цього, Комісія припускає, що супутніми причинами ДТП, які б могли призвести до зменшення тяжкості наслідків, стали невиконання ТОВ «САНСАН» вимог транспортного законодавства, зокрема:
-
Закону України «Про автомобільний транспорт» статей: 17, 34, 53, 59;
-
Закону України «Про приєднання України до Європейської угоди щодо роботи екіпажів транспортних засобів, які виконують міжнародні автомобільні перевезення»;
-
Порядку організації регулярних, нерегулярних і маятникових перевезень пасажирів автомобільним транспортом у міжнародному сполученні, затвердженого наказом Міністерства транспорту України від 09 лютого 2004 № 75. зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 22 червня 2004 р. за № 759/9358;
-
Порядку проведення інструктажів та стажування, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 05 серпня 2008 р. № 975, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 21 серпня 2008 р. за № 776/15467;
-
Порядку підвищення кваліфікації керівників і спеціалістів, діяльність яких пов’язана з наданням послуг автомобільного транспорту, затвердженого наказом Міністерства інфраструктури України від 26 липня 2013 р. № 551, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 22 вересня 2013 р. за № 1454/23986;
-
Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з перевезення пасажирів, небезпечних вантажів та небезпечних відходів автомобільним транспортом, міжнародних перевезень пасажирів та вантажів автомобільним транспортом, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 02 грудня 2015 р. № 1001;
-
Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18.02.1997 №176.
З метою підвищення рівня безпеки руху на автомобільному транспорті на підставі аналізу інформації, отриманої під час технічного розслідування, та висновків Комісія запропоновано ряд профілактичних заходів:
ТОВ «САНСАН» забезпечити усунення виявлених порушень під час технічного розслідування:
-
забезпечити дотриманням режимів праці та відпочинку водіїв згідно з Європейською угодою в частині роботи екіпажів транспортних засобів, що здійснюють міжнародні автомобільні перевезення;
-
забезпечити виконання Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з перевезення пасажирів, небезпечних вантажів та небезпечних відходів автомобільним транспортом, міжнародних перевезень пасажирів та вантажів автомобільним транспортом, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 02 грудня 2015 р. № 1001, в частині проведення інструктажів та стажування водіїв, допускати до керування водіїв на міжнародних перевезеннях пасажирів автобусами при наявності стажу не менше трьох років, повідомляти орган ліцензування про всі зміни даних, зазначених у документах, що додавалися до заяви на отримання ліцензії, протягом не пізніше ніж одного місяця з дня настання таких змін, здійснювати заходи щодо запобігання скоєнню дорожньо-транспортних пригод;
-
забезпечити виконання Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18.02.1997 №176;
-
забезпечити проведення підвищення кваліфікації керівників і спеціалістів, діяльність яких пов’язана з наданням послуг автомобільного транспорту, з питаннями безпеки перевезень, охорони праці та пожежної безпеки, відповідно до Порядку підвищення кваліфікації керівників і спеціалістів, діяльність яких пов’язана з наданням послуг автомобільного транспорту, затвердженого наказом Міністерства інфраструктури України від 26 липня 2013 р. № 551, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 22 вересня 2013 р. за № 1454/23986.
А також, провести наради з автомобільними перевізниками за участю представників обласної державної адміністрації, на яких проінформувати автомобільних перевізників про причини та обставини вказаної ДТП, посилити нагляд та контроль за дотриманням автомобільними перевізниками та водіями, які здійснюють перевезення пасажирів та вантажів, вимог автотранспортного законодавства;
організувати позапланову перевірку дотримання ТОВ «САНСАН» вимог Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з перевезення пасажирів, небезпечних вантажів та небезпечних відходів автомобільним транспортом, міжнародних перевезень пасажирів та вантажів автомобільним транспортом, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 02 грудня 2015 р. № 1001:
звернутись до Мінінфраструктури щодо розгляду питання стосовно прийняття рішення щодо анулювання дозволу на перевезення пасажирів за регулярним міжнародним автобусним маршрутом «Маріуполь – Ченстохово» ТОВ «САНСАН»;
організувати рейдові перевірки на маршруті «Маріуполь – Ченстохово», під час яких особливу увагу приділити перевірці контролюючих пристроїв та дотриманні робочого часу та часу відпочинку водіями колісних транспортних засобів, які здійснюють перевезення пасажирів.
/ Діяльність / Безпека на транспорті / Інформація про ДТП / резонансні ДТП, аварії, катастрофи / у 2021 році /...