«Е-кабінет перевізника»: концепція змін (оновлено)

 

     15 вересня в Міністерстві інфраструктури України відбулося публічне обговорення Концепції створення Електронного кабінету перевізника - ключового моменту проекту «Прозорість та підзвітність у державному управлінні та послугах».

     За умови успішної реалізації проекту перевізники отримають можливість подавати до органу ліцензування документи в електронній формі відповідно до постанови Кабінету Міністрів України № 363 від 24.05.2017, а також матимуть доступ до інформації, яка зберігається в Єдиній інформаційній системі Укртрансбезпеки.

     Захід відбувся у форматі робочого засідання за участю виконуючого обов’язки Голови Державної служби України з безпеки на транспорті В’ячеслава Дідківського, Доктора Гарта Уілліса, представника Офісу Демократії та Е-врядування в Україні (USAID), яке в партнерстві з Урядом Великобританії (DFID) співфінансує через посередництво Фонду Євразія даний проект, керівника напрямку електронних послуг проекту «Прозорість та підзвітність у державному управлінні та послугах» Данила Молчанова, керівництва та представників Фонду Євразія та представників цілої низки урядових та неурядових дотичних організацій.

 

     Виступаючи зі вступним словом В’ячеслав Дідківський зазначив, що Укртрансбезпека, слідуючи курсу на Євроінтеграцію, виступила ініціатором створення такої єдиної інформаційної системи, яка, до того ж, буде інтегрована із відповідними системами Міністерства юстиції України та Державної фіскальної служби України. «Сьогодні, - заявив промовець, - ми зібрались, щоб почути думку кожного. Опісля ми розмістимо технічне завдання для створення даного сервісу на нашому сайті і кожен небайдужий громадянин впродовж двох тижнів з дня публікації, зможе висловити свої зауваження та побажання як безпосередньо виконавцям, так і керівництву Укртрансбезпеки. І я переконаний, що після цього повинен з’явитись продукт, який буде зручним для всіх. Бо справжня мета цього проекту – трансформація дозвільних процедур у більш прозорі і прості форми. Це можна розглядати як крок назустріч один одному держави і бізнесу».

   

     В свою чергу, Гарт Уілліс, виступаючи перед присутніми зазначив, що люди в Україні часто пов’язують свій добробут з діяннями політиків чи політичних партій. Але насправді на фінансовий стан їхніх родин набагато більше впливає прозорість тих чи інших послуг, які їм надають різні державні інституції і з якими вони стикаються набагато частіше. «Вдумайтесь, - сказав він - за минулий рік за рахунок виданих Укртрансбезпекою ліцензій на автомобільному транспорті до державного бюджету надійшло майже 10 мільйонів гривень, а за рахунок виданих дозволів на виконання міжнародних перевезень пасажирів та вантажів -  понад 35 мільйонів гривень. Тому якщо максимально спростити процедуру отримання дозволів і ліцензій, сума цих коштів тільки збільшиться, а це – нові соціальні дивіденди для населення. Тому уряд США вважає підтримку саме таких проектів надзвичайно важливою».

 

 

     Данило Молчанов в деталях зупинився на кожному пункті майбутньої програми. Опісля почалось жваве обговорення деталей. Висловились і представники Асоціації міжнародних перевізників, і Професійної спілки таксистів, і незалежні експерти. Попри ряд зауважень, усі зійшлись на тому, що такий сервіс - це вимога часу. Тож сподіватимемось на активне обговорення.

     З врахуванням зауважень, висловлених в ході робочої зустрічі, було дано можливість виконавцям внести необхідні зміни в технічне завдання, після чого воно буде розміщено на офіційному сайті Державної служби України з безпеки на транспорті.

 

«Після того, коли технічне завдання буде узгоджено, ми приступимо до навчання перевізників в регіонах як користуватись цим сервісом. Бо ще раз повторюсь – основне завдання , яке ми переслідували ініціюючи цей проект – поява нового простого і зручного для усіх продукту і, в першу чергу, для перевізника, який замість того, щоб витрачати власний час на паперову бюрократію, зможе легко і головне – швидко подати документи на отримання дозволу чи ліцензії, вчиняти дії на предмет розширення чи звуження ліцензії. Це має бути зручно і для інспектора Укртрансбезпеки, який повинен лічені хвилини витрачати для перевірки документів перевізника, і для пересічного громадянина – потенційного пасажира таксі, який на своєму смартфоні за лічені хвилини зможе перевірити, чи має таксист, який приїхав на виклик, ліцензію. Зараз це, можливо, виглядає надто райдужно. Але впевнений, що до кінця наступного року це вже стане нашою звичною практикою. Більше того, я не просто в це вірю, я робитиму все від мене залежне, щоб не дозволити затягувати час на реалізацію проекту на жодному з етапів»- резюмував В’ячеслав Дідківський.


  Переглянути презентацію конценції                         Переглянути ТЗ  

(вікриється у новому вікні)


Переглянути всі новини